Friday, November 5

Tuhan uji sebab SAYANGGGGG .. kan kann !


S a l a m . kite jumpa lagi la kan :)


Inn and kak eika .
Kak eika and Inn .

Rasa baru semalam aku happy gelak sukaria walaupun bdua dgn kak eika . rse nye mcm hilang masalah . bebas dr kesempitan masalah aku . sememangnye aku bahagia . dgn hidup yg tuhan kurnia kan . Keluarga aku , alpha villa sisters , and angkatan journalism aku tuu *weyy,inn syg koranggg limpah limpah ok!
Kalau blh inn nak aje happy happy cam semalm utk esok , lusa n hari seterusnyaaa . penah inn dgr kate kwn inn kalau la blh beli happiness tu , da lame d beli . yess . betul .. taksemua yg nak blh dapat . adoii . sedar sedar laaa :)
Hati taksama dgn perasaan luar . betul la kata org , perasaan takboleh d ucapkan dgn katakata . Susah rasanye .. Gembira aku cakapkan bila dgn mereka . tersenyum hati aku , ketawanya jiwa aku . Cerianya muka aku . Seindah hari nya . tapi ,pcaya lah bkn selalu mcm tu . Tanpa ujian , hidup takrasa apa2 .Tuhan tu kan Maha Adil . Dia tau kemampuan kte . kemampuan hati kte . n dats y semua dugaan yg tuhan uji ni atas kemampuan kte . Dia tau kte blh lalui tu sume .
Pelbagai dugaan dicampakkan . but who can count my tears . YaAllah .... hanya kau yg mampu memahaminyaaa . saket YaAllah .. saket .... bangunkanlah aku dr semua ni .. aku rasa detik hembusan aku . menghela di saat aku t'bngun dr ilusi tu . bukan .aku takkan mengeluh ,yaAllah . be patience . it is the best way ... YaAllah , give me an inner strength . do strengthen my faith :')

Dont despair & never loose hope . Insyaallah you'll find ur way .  Turn to Allah . He's never far away .Put ur trust in Him  -Maher Zain

Aku tiba2 pulak rase bahagia sendiri if tgk gambagamba lama tyme skola dlu . inndahnye raseee ! lagi2 kalau tyme kecik2 .fuhh lg la best .sbb tyme tecik2 dulu takpayah pk bnyk bnde ... mcm sekarang . aku taktau mcm mana nak gambar kan rase ni .. Menitik airmata aku tatkala jari aku menari atas keyboard utk entry kali ni . perasaan aku skg takboleh nk d gambarkan dgn katakata lg . hati aku berat . Mungkin aku bkn wanita yg setabah Sumayyah . sungguh aku memgagumi ketabahan beliau :') 
YaAllah , Guide my steps & dont let me go astray . . . . .
Tuhan , aku bersumpah , aku sgt cintakan ibu bapak aku . mama . kakak . abang2 aku . dalam nye sayangg aku kat mereka aku takboleh nak ucapkan .

IBU BAPAK , ain tau ain bnyk kali lawan ckp ibu & bapak . alasan taksengja . lengah2 kan keje . kdg2 buat muka ble d mintak tlg . alasan penat . ain tau , ibu dgn bapak 4 sure kecewa ble ain xdgr ckp mcm tu .tp ain bersumpah , dgn tu tak bermakna ain tak sayangg ibu ngn bapak ... betapa bdosanya aku mcm
tu ...

KAKAK , iye ,ain tak segenius akk . ain just kuala lumpur metropolitan university yg ambil diploma baru . yg berpanas panasan sesak sesak naek bas semata mata nak ke kolej yg jauh tu . and bukanlah oxford university student yg ambil A-level . yg takkira masa jejak je klua pintu rumah bertebal dgn salji salji putih suciii ituu :) yg naik bas double decker yg mewah . . sis , i'm proud of you . till now , i'm ur silent admire :')

ABANG ABANG & ABANG , aku ad 3org hero sbb tu triple ABANG :) to all my abg's , ain tau abg bkn nak mengongkong ain tp tu one of ur guys protect ain . abg marah , ain lawan . mesti abg rase cam nak tampo je kan  hehee . ain tau ... sume abg marah & peringatkan ain tu , berGUNA taw . ain takpenah lupa . walaupun ain cam endah tak endah je tyme tu . tp dlm diam , ain slalu pk kan sndri baek buruk nye :'D


kegagalan tu buat aku kuat . kau, takperlu .

Kalau dulu mase sekolah , lower form upper form aku selalu dgr n tgk kawankawan aku yg kes backstabbed ni . kesiann . but now .... aku cukup tau pe rasa nya .... ape salah inn weh ??? ape yg inn buat ?? jgn buat inn mcm ni ... lepas satu , satu .... tlg lah inn .... Aku menunduk sujud pd Kau YaAllah tunjukkanlah aku pe salah nya aku ... kalau aku d pihak yg benar , Kau tunjuk and buktikan laa ....



Korang nak cakap ape? go on . u may judge me by my past but u dont even know the truth . the real inside me . no , its ok .Allah knows more . no worries . but , there is may b worries if tuhan takde kan kann :)
Memang aku sengaja nak tampal gambagamba besauu muka happy nye aku . bahagia nya aku . senyumm nya aku . penawar terguris nya hati aku :) iodine pun takboleh sembuhkan . neither antibiotics too . for sure .



saat tu , aku mula belajar betapa pentingnya sayang perasaan sendiri jugaaa . . hati aku mampu utuh balik

See ! aku da mampu corakkan senyum aku semampu hati kecik aku . . walaupun hati bkn la sama perasaan nya dgn bibir . mereka berbeza . tp keduanya perlu bg aku . . . to sis liza , thanx for the pic . pic w/out any make-up or powder kan .. haaha :D Apa yg aku belajar dr katakata org, kalau hati cantik automatic semuanya akan cantik . . dalaman & luaran . .  *aku bkn curi2 dengoo tau ,tp tu pe yg org slalu ckp lah .





Kefahaman aku skg mungkin b'beza dgn separuh yg lain . naluri berbeza . hati yg ketaksamaan .
mereka selalu ingatkan aku , syg lah diri kau sndiri jugakk . siapa yg lbh memerlukan sbnr nye ? itulah aku .
semoga aku lebih kuat utk akan dtg ni .....
NUR AIN . cahaya mata . mama aku ckp nama ni pendek tp cantik maksudnye . terimakasih ibu , mama & bapak ... Ain b'syukur dgn nama ain walaupun pendek . dgn nama ni lah aku bawak sepanjang p'jalanan dlm hidup aku .highway aku pjg lg . dan bnyk plaza tol nye . utk lepas plaza tol tu , aku kene ad extra segalanya .
macam kereta n driver . kenderaan tu perlulah ad minyak yg lebih n driver tu pulak kene la ad duit tambahan . utk lepas tol n tamatkan highway tu . betul x ? hahaa . andaian aku sendiri . taktau lah . Ya Allah , kurniakan kekuatan dariMu :)



Ujian tuhan takpernah ad noktahnya . itu yg aku fahami , pelajari . from my past . till now . .
Semoga aku lbh kuat skg n akan dtg utk ni semua . . . I-Allah , Aminn :)

. noktah nya diari aku disini mlm ini .

No comments: